Se spune că publicitatea este o afacere foarte profitabilă. Adevărat, mulți începători pot contrazice acest lucru. Bugetele lor de publicitate se topesc în fața ochilor noștri, lovind un indicator de neînțeles: CTR. Se pare că acesta este cel mai important factor care este inclus în algoritmul de calcul al costului pe clic. Să încercăm să ne dăm seama ce este CTR în Yandex. Direct și cum să ne împrietenim cu el. Întrebarea, potrivit experților, este globală. Înțelegerea acestui factor vă va permite să economisiți mulți bani într-o campanie de publicitate și să câștigați mai mult.
Câteva cuvinte despre „Yandex. Direct”
Internetul este cea mai populară platformă pentru a vă promova produsul sau serviciul. Există multe companii care operează aici, a căror esență este să organizeze interacțiunea celor care doresc să se anunțe, și webmasteri,adică persoane care își oferă propriile spații publicitare.
Motoarele de căutare au cele mai mari oportunități în această chestiune. Acestea sunt întreprinderi angajate în crearea de software specializat. Te întâlnești cu ei tot timpul când cauți informații.
„Yandex. Direct” este una dintre cele mai populare companii de publicitate de pe internetul vorbitor de limbă rusă. Este organizat pe baza întreprinderii care a creat motorul de căutare cu același nume. „Yandex. Direct” oferă servicii agenților de publicitate și proprietarilor de site-uri (webmasteri). Primii cheltuiesc bani pentru a se declara, cei din urmă primesc o mică parte din ei pentru furnizarea propriilor site-uri.
Serviciul care le leagă între ele reglează în mod natural procesul. El trebuie să mențină în mod constant un echilibru între un anunț și un clic pe el. În caz contrar, atât agenții de publicitate, cât și webmasterii îl vor părăsi. Da, iar vizitatorii vor considera că serviciile sale sunt de o calitate insuficientă și vor merge la alt motor de căutare. Internetul este un domeniu extrem de competitiv. Acum că înțelegeți ce subiect este discutat, puteți trece la miezul problemei. Deci, ce este CTR în „Yandex. Direct”?
Reguli
Trebuie să înțelegeți că sunt mulți oameni implicați în publicitate. Ei folosesc aceleași fraze cheie, prin urmare, concurează între ei. Și Yandex. Direct acționează ca arbitru. Training-ul organizat de companie oferă câteva informații despre acest lucru, dar nu suficiente.
Scopul lui „Yandex” estecâștigând bani. Acesta creează reguli care permit fiecărui agent de publicitate să ia cât mai mult posibil. De exemplu, costul pe clic în Yandex. Direct poate varia pentru anunțuri similare. „Arbitrul” se uită nu la cât sunteți de acord să plătiți, ci la feedback-ul consumatorului. Pentru el este mai important ca oamenii să facă clic pe anunț.
Dacă înțelegeți acest punct, atunci va fi mai ușor să aflați ce este CTR în Yandex. Direct și cum afectează bugetul. Din nou, unei companii nu îi pasă câți bani ești dispus să îi dai dacă reclamele sunt neîndemânatice sau nu atrag publicul. Ea se străduiește să obțină mai mult de la toată lumea, acesta este sensul activităților ei.
Ce este CTR în „Yandex. Direct”
Asistența tehnică descrie acest concept destul de clar. CTR (rata de clic) este un indicator al posibilității de clic a unui banner sau a unui anunț. Formula de calcul include doi indicatori: numărul de clicuri și afișări. CTR este coeficientul dintre ele. Adică, pentru a-l obține, trebuie să împărțiți clicurile pe afișări. Cu toate acestea, nu totul este atât de simplu.
În primul rând, „Yandex” nu calculează imediat acest indicator. Atunci când alege reclame, el se concentrează inițial pe CTR-ul estimat. Și cum primește „Yandex” aceste date - nimeni nu înțelege cu adevărat. Același suport tehnic explică că aceștia sunt ghidați de performanța medie a campaniilor publicitare similare, ținând cont de karma site-ului (dacă există).
CTR real începe să fie calculat numai după un anumit număr de afișări. De exemplu, în 2016 ar fi trebuit să existe nrmai puțin de 400. Prețul unui clic în Yandex. Direct depinde direct de acest indicator. Cu cât este mai mic, cu atât va fi mai scumpă afișarea anunțului.
Logica pentru sortarea unităților de anunțuri
Să ne uităm la un exemplu care demonstrează cum funcționează CTR. Avem doi agenți de publicitate. Unul este dispus să plătească 20 de ruble. pentru fiecare acțiune a clientului, celui de-al doilea îi pare rău pentru astfel de fonduri. El a declarat un preț de 10 ruble.
Campaniile lor de publicitate au funcționat de ceva vreme. Ca rezultat, Yandex a văzut că prima din o sută de afișări a primit 5 clicuri. CTR-ul său este de 5%. Al doilea agent de publicitate și-a desfășurat campania mult mai bine. A primit un CTR pentru aceeași sută de afișări - 15%. Bravo!
Și ce a câștigat Yandex? De la prima: 20x5=100r. Din a doua: 10x15 \u003d 150 de ruble. Cine este mai bun pentru el? Acest lucru este clar pentru oricine, deoarece reclamele au fost afișate de același număr de ori. Dar de la un agent de publicitate mai economic, dar diligent, Yandex obține mai mult. Asta înseamnă că nu se va păcăli, va acorda prioritate acestui workaholic. Și ca bonus - un CPC mai mic.
CTR afectează bugetul?
Agenții de publicitate încearcă în mod constant să se potrivească cu „Yandex. Direct”. Formarea pentru cei care doresc să înceapă propria afacere este îmbunătățită. Pentru a obține rezultate și a nu te epuiza, trebuie să fii interesat de produse noi, să studiezi experiența altcuiva. Deci, cu ceva timp în urmă s-a dovedit că Yandex reacționează la întreaga campanie de publicitate și nu la un singur banner. El analizează cât de scrupulos specialistulcuvinte cheie colectate așa cum sunt utilizate la crearea anunțurilor.
În plus, „Yandex” colectează informații despre fiecare nume de domeniu. Dacă este nefavorabil, atunci se vorbește despre „karma site-ului”. Afectează rezultatele căutării, prin urmare, crește costul pe clic. Pentru a afla în mod specific dacă există ceva negativ la site-ul dvs., puteți doar experimental. Trebuie să creați două anunțuri identice care să conducă la adrese diferite. La prețul oferit de serviciu, vei înțelege care dintre ele are o atitudine mai bună.
Cum să crești CTR?
Experții au multe opinii despre această problemă. Majoritatea dintre ei tind să creadă că reclamele ar trebui elaborate. În primul rând, colectați toate cheile posibile. Yandex le va analiza cu siguranță calitatea atunci când vă verifică campania. Cu cât cuvintele cheie sunt mai bune, cu atât prețul este mai mic. Acesti experți au aflat în practică.
Locul al doilea în creșterea CTR revine anunțului în sine. Expresia cheie ar trebui să fie în titlu și text. Trebuie să o puneți între ghilimele atunci când creați o campanie. „Yandex” înțelege acest semn ca o dorință de a face publicitate prin apariția exactă a cuvintelor. Și acest lucru elimină impresiile inutile, nepotrivite. Prin urmare, nu reduce CTR.
Cuvinte oprite
Există o funcție în serviciu care vă permite să nu afișați anunțuri pentru anumite interogări. Se numesc cuvinte stop. De exemplu, vrei să faci reclamă la haine de blană. Desigur, toate cererile cu acest cuvânt trebuie calculate și adoptate. Când colectați fraze cheie,citeste-le cu atentie. Cu siguranță va exista un „hering sub o haină de blană” și multe altele. Astfel de solicitări, dacă nu sunt interzise, ne vor reduce rata, vor crește costul întregii campanii. Adică, atunci când creați publicitate, este cel mai important să stabiliți expresiile cheie.
Selecția publicului
De asemenea, un punct important. „Yandex” se concentrează pe fraze cheie. Cu toate acestea, nu toți cei care scriu solicitări au banii sau capacitatea de a cumpăra un produs sau de a comanda un serviciu. Această parte a audienței ar trebui tăiată. Pentru aceasta, există o locație după vârstă, locație geografică. Nu ai nevoie de oameni din Magadan pentru a viziona un anunt de vanzare de flori in Y alta, nu-i asa? Tot nu vor cheltui un ban pe ei, acești cetățeni nu au o astfel de oportunitate. Prin urmare, ar trebui să vă uitați din nou cu atenție cui îi oferiți serviciile. Faceți un portret al unui potențial cumpărător și concentrați-vă asupra lui. Apoi, „Yandex” vă va mulțumi cu un CTR mare, iar campania în sine - cu venituri serioase. Mult succes!